wtorek, 26 lipca 2011

Jak usunąć plamy z wosku?

Kilka razy zdarzyło mi się pobrudzić ubrania woskiem. Wydawałoby się, że plamy z wosku są trudne do usunięcia, wręcz niemożliwe by nie został ślad a ubranie nie zniszczyło się. Jednak jest kilka prostych sposobów by sobie z nimi poradzić:

1.  Najbardziej znana metoda to posłużenie się do tego celu żelazkiem. Weź ręczniki papierowe lub papier toaletowy, następnie przyłóż do plamy i prasuj. Pamiętaj by żelazko było w ciągłym ruchu. Czynność powtarzaj zmieniając lub przesuwając papier w czyste miejsce. Zwiększaj temperaturę żelazka jeśli nie udało Ci się zebrać całego wosku. Mimo wszystko po tej czynności na ubraniach zostanie nam tłusty ślad - wypierz ubranie, najpierw polej odrobiną płynu do naczyń. 

2. Druga metoda przeze mnie nigdy nie stosowana: włóż ubranie do woreczka, szczelnie pakując i wstaw na parę godzin, nawet całą noc do zamrażalnika. Wosk powinien zrobić się twardy i będzie łatwiej go usunąć łamiąc go.
Znacie inne metody? Jakie są Wasze doświadczenia w wywabianiu plam z wosku?

10 komentarzy:

  1. a jak usunąć wosk z paneli podłogowych aby nie zostały tłuste plamy?

    OdpowiedzUsuń
  2. a jak usunąć plame z obrusu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ad. metoda nr 2: Jeśli warstwa wosku lub parafiny jest gruba to istnieje ryzyko przełamania tej warstwy razem z tkaniną, czego doświadczyłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. jest jeszcze inny sposób na pozbycie się plam z wosku na spodniach bo te próbowałam i nic to nie dało.

    OdpowiedzUsuń
  5. jest jeszcze inny sposób na pozbycie się plam z wosku na spodniach bo te próbowałam i nic to nie dało.

    OdpowiedzUsuń
  6. pozbycie się wosku jako takiego nie jest trudne. Gorzej usunąć świecące się plamy które po nim pozostaną. Czy ktoś zna jakieś metody na to?

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie metoda z żelazkiem okazała się bardzo dobra :) :D

    OdpowiedzUsuń

  8. Nr.1 Działa perfekcyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A z krzesła? :)

    OdpowiedzUsuń